Jawa pijonyr 20,21,23
Jawa 20 (220.100) | Jawa 21 Sport (221.100) | |
![]() | ![]() |
Katalog náhradních dílů (3,0 MB)
Návod k obsluze(4,3 MB)
Návod k obsluze - krátký popis (0,7MB)
Elektrické schéma: 20, 220.100
Technické parametry:
Motor: | 2takt, vzduchem chlazený jednoválec s vratným vyplachováním a rozvodem pístem. |
vrtání x zdvih,obsah:,výkon,kompresní poměr: | 38x44mm / 49,8 ccm / 2,6 kW/6500 1/min / 9,2:1 |
Podvozek: | Třístupňová převodovka s postupným řazením nožní pákou na levé straně, dvoulamelová spojka v olejové lázni. |
Podvozek: | otevřený rám, svařený z ocelových trubek obdélníkového průřezu. Přední kolo - teleskopická vidlice bez tlumení, zdvih 90 mm. Zadní kolo - uloženo v kyvné vidlici odpružené dvěma samostatnými pružinami s kapalinovými tlumiči, zdvih 85 mm. |
Rozměry a hmotnosti: | rozvor - 1165 mm délka - 1780 mm šířka - 600 mm (podle provedení) výška - 930 mm světlá výška - 132 mm pohotovostní hmotnost - 70 kg užitečná hmotnost - 160 kg |
Výkony: | max. rychlost - 65 km/h max. stoupavost 25% spotřeba paliva 2,3 l/100km |
Primární převod: | řetězem ČZ - Favorit 3/8" x 3/8" (44článků) |
Sekundární převod: | řetězem ČZ - Favorit 3/8" x 3/8" (44článků) |
Celkové převody: I.( sek.kolečko 13 zubů) | II.(sek. kolečko 12 zubů) |
1.převod - 1:27,72 | 1:30,03 |
2.převod - 1:15,18 | 1:16,44 |
3.převod - 1:10,27 | 1:11,13 |
Karburátor: | Jikov 2917 PSb (hl.tryska č.68,volnoběžná č.38) |
Rozměry pneumatik:přední,zadní | 2,5 x 16 / 2,75 x 16 |
Rozměr ráfku: | 1,5 A X 2 |
Zapalovací cívka: | 8V |
Výroba provedení 20: | 1966-1980 |
Výroba provedení 21 Sport | 1967-1977 |
Jawa 50 typ 23 Mustang a jeho vývojové mutace
Převzato od BLIXe z "http://jawa23.wz.cz"
Mustang prodávaný v Itálii pod značkou Ital Jet-Jawa 50 jako cestovně-sportovní verze
Mutace 1
Neckermannova verze (Německo 1968?)
Vaničkový držák blatníku, oddělitelné držáky světel, rozebiratelná přední vidlice, hliníkové okrasné vršky na maticích horních brílí, řidítka s hrazdou, hranatý tachometr (stejně jako u Jawy 90), někdy místo linek je na nádrži velká nálepka, guma či polepy na nádrží v oblasti kolen, guma na nádrži má uprostřed oválné otvory, asi 20w magneto, původní italský kastlík, jiné kratší sedlo, starší typ kyvky, zakulacený kryt řetězu, kryté tlumiče, doutníkový výfuk, jiné chromované zadní světlo, zadní blatník bez zástěrky, plechový uzávěr nádrže, linky, na konci páček nejsou kuličky, přední žárovka asi 15w, pneu 2,75 x 16, kabeláž bývá vedena: od přepínače světel uvnitř trubky řidítka, od hlavního přepínače je k zapalování veden vnitřkem rámu, atipycký kastl.
Mutace 2
verze z počátku výroby (podle příručky z roku 1970)
Liší se od Neckermannovy verze: Nemá polepy v místě kolen, nemá gumu na nádrži, má normální fichtlácké zadní světlo, má zástěrku na zadním blatníku
Mutace 3
Asi První Mustangy pro ČSR (asi od roku výroby 1971)
Liší se od neckrmannovy verze: guma na nádrži je bez děr, asi plastový uzávěr nádrže, nekteré již řidítka bez hrazdy, nový šetiúhelníkový kastlík, dlouhé sedlo z J90, štítky Mustangů bývají až do roku 1971 (?) psány anglicky a májí jiné členění.
Mutace 4
Verze ze Světa Motorů (1975)
Liší se od předchozí verze jiným krytem řetězu (tjouhelníkový konec), nekryté přední kluzáky, žádné linky, nálepky na nádrži, kulatý tachometr, řidítka bez hrazdy, kuličky na koncích páček, magneto 30W (23A), nový typ kyvky z trubky, otevřené tlumiče, palivový kohout upevněný maticí na závitu kolem výstupku z nádrže, dřívější typy mají kohout upevněný závitem vevnitř.
Mutace 5
asi konečná verze do konce výroby (od roku ?? do 1982)
Liší se: kluzáky kryté manžetami, přední vidlice jako montážní komplet (nedá se rozebrat, jen vrchní brýle), držáky světla jsou přivařená na vidlici, přední blatník je uchcen zevnitř, nápis Jawa je na nádrž lakován (na stroj na obrázku asi ještě samolepky vyšly), pouze dva pístní kroužky místo tří, magneto 30W, přední žárovka 25w, rovně seříznutý výfuk, změny v tlumiči výfuku, poslední verze pneu vepředu 2,50 x 16 vzadu 2,75 x 16, šetřilo se kde se dalo, kabeláž je kromě drátu k zadnímu světlu vedena venkem v bužírce, zadní světlo není uzemněno (dva dráty-30W).
Dodatek
Všechny Mustangy mají rychlopal a kolena z J21, kolena z J20 (dnes jediná zakoupitelná nová v obchodech) lze použít ale výfuk drží pouze na zadním držáku, je více dokopce, spoj koleno-výfuk je níž k zemi a koleno je vedeno více pod motor - nebrat! Všechny typy by měly mít vpouklé sklo světlometu z J90.